Brev:
Overgangskost og søvn - 5 mdr.
8. august 2008
Alder:
5 mdr.
Overgangskost og søvn - 5 mdr.
Hej Helen.
Har nogle spørgsmål ang. overgangskost og søvn. Jeg har en dejlig dreng på snart 5 mdr, vejer lige knap 9 kg og er 72 cm lang. Han får MME.
En almindelig dag ser ca. sådan ud:
Kl. ca. 05.30-06.30. tilbydes MME, spiser mellem 150-230 ml (dette svinger meget)
Kl. ca. 08.00 puttes til lur, sover ca. 1 time. Får en tår MME til at falde i søvn på.
Kl. ca. 09.00 – 09.30 får majsgrød, spiser næsten en tallerken fuld. Får vand af kop.
Kl. ca. 11.00- 11.30 tilbydes MME til at falde i søvn på, tager en lur på ca. 1-2 timer.
Kl. ca. 13.00-13.30 tilbydes MME, tager her mellem 150- 230 ml, varierer igen meget.
Kl. ca. 14.30-15.00 puttes til lur, sover her ca. 1 times tid.
Kl. ca. 17.00-17.30 tilbydes MME, tager her mellem 160-230 ml.
Kl. ca. 18.30 – 21.00 er i dette tidsrum meget pylret og ved ikke hvad han vil, virker træt, men kan jo ikke lægges da han jo snart skal sove…
Kl. ca. 20.30-21.00 tilbydes MME tager her som tidligere og falder oftes i søvn på dette, falder nogle gange i søvn under maden og må vækkes.
Sover så til kl. 05.15 – 06.00.
Vi er i tvivl om han får MME nok, det bliver til ca. mellem 600 og 900 ml, dette kan svinge meget og især når det er varmt i vejret.
Skal han have flere måltider med skemad ind i løbet ad dagen? Han er jo så glad for skemad, men er i tvivl om hvor de skal ligge og hvad jeg skal tilbyde ham? Skal jo også passe på maven vel?
Hvor meget MME skal han have når han får flere skemåltider, han kan jo ikke blive ved med at spise samme mængde MME, de bliver jo erstattet af skemaden ikke?
Desuden er han begyndt at vågne i løbet ad natten, er oppe 3-4 gange og i sut, virker som om han drømmer og så vågner han ret tidligt. Skal han have et måltid mere inden vi f.eks. går i seng? Eller skal hans sidste flaske erstattes med vælling?
Han skal vel snart til at sove et længere stræk om natten ikke?
Nå men håber du forstår vores spørgsmål ;=)
Bella